Slovenské elektrárne budú spravovať majetok online

14. novembra 2011 - 

Slovenské elektrárne pomocou internetovej aukcie vybrali nového dodávateľa systému na jednotnú evidenciu nehnuteľností. Čo riešenie prinesie?

V auguste 2011 vyhlásila spoločnosť Slovenské elektrárne internetovú aukciu na nákup IT riešenia pre evidenciu nehnuteľností. Výhercom sa stala spoločnosť YMS. Dodané dielo odovzdá používateľovi do 30.12.2011.

Majetok aktuálne

Riešenie prinesie predovšetkým lepší prehľad o nehnuteľnom majetku a hospodárení s ním. Nová jednotná elektronická evidencia bude totiž obsahovať údaje o majetku v jednej modernej online databáze a prístup k nej budú mať všetky oprávnené odbory a všetky závody koncernu. Systém sa napojí na existujúce ekonomické, obchodné, personálne a prevádzkové informácie, ktoré sa teraz nachádzajú na rôznych miestach.  Navyše vytvorí databázu úplne nových informácií.

Prehľad a ľahšia práca

Zámerom investície je sprehľadniť evidenciu nehnuteľného majetku, zlepšiť komunikáciu s katastrom a zjednodušiť vybrané úkony - predovšetkým pre ekonomické, právne a daňové účely. Medzi centrálne koordinované a automatizované činnosti bude patriť napríklad aktualizácia zmlúv alebo daňové výpočty. Zamestnancom to uľahčí každodennú prácu a odbúra potrebu hľadať potrebné informácie v iných, vzdialených databázach. V procese zavádzania sa navyše údaje o nehnuteľnom majetku zjednotia a tam, kde to bude potrebné opravia alebo zaktualizujú. Všetci užívatelia tak budú používať rovnaké, presné dáta.

Dostupnosť aj komunikácia

Nový systém bude dostupný viacerým odborom a všetkým závodom naraz. Oprávnení zamestnanci budú však v spoločnom systéme pracovať len s tými údajmi o majetku, ktoré sa ich týkajú (technici, právnici, obchodníci, atď.). Keď ich upravia, zmeny sa zobrazia ihneď.  Prístup k aktuálnym údajom tak bude okamžitý a komunikácia efektívna aj napriek tomu, že ľudia pracujú na rôznych miestach.  Zmenu, ktorú urobí napríklad pracovník v Jaslovských Bohuniciach ihneď uvidí aj právnik či daňový špecialista v Bratislave.

Do budúcnosti aj lepšie hospodárenie

Nový systém by mohol do budúcnosti pomôcť zlepšiť aj hospodárenie s majetkom koncernu a zaistiť manažérsku kontrolu. Bude totiž pripravený na sledovanie ďalších potrebných parametrov týkajúcich sa hnuteľného aj nehnuteľného majetku a vytváranie prehľadov, ktoré manažérom pomôžu zhodnotiť, či sa majetok dostatočne efektívne využíva.

Technické riešenie

Riešenie je postavené na bežne používanej platforme operačného systému Microsoft Windows s tým, že aplikácia si vyžaduje virtuálne serverové miesto v rámci firemnej siete (nejedná sa o tzv. „cloud“ aplikáciu, ktorá by sa spúšťala zo vzdialeného servera tretej strany). V budúcnosti bude možné aplikáciu rozširovať v závislosti od množstva údajov, ktoré sa do systému budú vkladať.

(c) energia (text pripravený v odbornej spolupráci so spoločnosťou YMS)